Just for the records.

Az első nyaralásunkról a Duna közepéről kellett visszafordulni. Épp Szigetmonstornál mentünk át a komppal, amikor a dokibácsink felhívott. Hívták a laborból, hogy Tamarának annyira rosszak a májenzimei, hogy akárhol is vagyunk, azonnal induljunk a László kórházba. Valami olyasmi merült fel, hogy májgyulladása van. Kiraktam Borát és nagyit a nyaralóban, Tamival visszafordultunk, és a kórházig nekem gyomorgörcsöm volt, Tami pedig öregasszonyosan sóhajtozott: jaj, most mehetek a kórházba, ahelyett, hogy vidáman nyaralnék, hjaj, ez életem legszomorúbb délutánja, hjaj most nem fürödhetek vidáman a Dunában, hanem vért fognak venni tőlem és így tovább. Szóval a nyár első nyaralását a László kórházban kezdtük, ahol azonnal kiderült, hogy Tamarának mononucleósisa van. Amit egy vírus okoz, viszonylag gyakori, nyállal terjed, kezelése nincs, magától elmúlik, figyelni kell a gyereket, meg hagyni sokat pihenni. A májértékei hónapok múlva jönnek rendbe, addig jobb, ha nem kap semmi gyógyszert, valamint leszokik az alkoholról. Leszokott. Gyógyszert nem kap. Minden ebéd után alszik két (!!) órát. Amúgy kutya baja, kicsit fogyott. (A laborba azért mentünk, mert előzőleg egy hétig folyamatosan hőemelkedése volt, és ödémás volt a szeme. Surányba meg azért, mert aznap pont el is múlt  a hőemelkedés, és a szeme is javult.) Nagy tanulsága az ügynek, hogy ha a saját lábadon mész a laboreredményedért, nagy bajod nem lehet. Kiderült, hogy ha a labor nagy furcsaságot lát, nem rest felhívni a beküldő orvost.

A nyár második nyaralását szintén a Dunára terveztük (igen mindhárman Dunamásiások vagyunk, vannak a Balatonmániások, de mi a Dunát szeretjük. Vannak, akik a családból csak egyszerűen Dunikának hívják, de nem árulom el, kik azok.) Vízitúra a Dunán gyerekekkel, barátokkal, azok gyerekeivel. Csillagtúra, nem kell minden este sártat verni, evezünk néhány órát, tüzezünk, bográcsozunk, este a tábortűznél a gyerekek az ölünkben alszanak el, mi boldogan fröccsözünk már délelőtt tízkor, a gyerekeket nem is látjuk, mert más gyerekek seggébe bújva töltik a napot. Volt a terv. Aztán az első este mindkét gyereknek fájni kezdett a hasa. Az éjszakát végignyögték és kalimpálták, Borika reggel a tábor közepén nődögélő bokor aljára hányta az előző napot, majd belázasodott, és kidőlt. Egész nap ide-oda feküdt, itt-ott hányt. Este összepakoltunk. Hazajöttünk.

Na, így nyaralunk mi, csináljátok utánunk, ha meritek!

Anya sörrel és beteg gyerekkel: